Kako rade pretraživači - Google, Yahoo, Bing?

Home | Nazad | Kako rade pretraživači - Google, Yahoo, Bing?

Kako rade pretraživači - Google, Yahoo, Bing...

 

Prvo što treba razumeti je da pretraživači ne posmatraju lepotu sajta, ne gledaju slike, niti video snimke, oni posmatraju samo tekst. Na osnovu teksta na Vašem sajtu, pretraživač će doneti zaključak o tome o kakvom se sajtu radi.
Da bi korisnik dobio željene rezultate, pretraživač obavlja sledeće aktivnosti: crawling, indexing, processing, calculating relevancy, retrieving (redovno pretraživanje svih sajtova, Indexiranje stranica, kalkulacija relevantnosti podataka, vraćanje gotovih rezultata).

 

Kako pretraživači rade - za bolju SEO optimizaciju

 

Crawling (redovno pretraživanje sajtova) - pretraživači posećuju stranice da bi indeksirali sve novine koje pronadju. Ovu aktivnost obavlja softver koji se zove crawler ili spider ili u slucaju Googla - Googlebot. S obzirom na to da na internetu postoji preko 20 biliona stranica, crawler-u ponekad treba i mesec dana kako bi registrovao promenu.

 

Indexing (indeksiranje stranica) - indeksiranje sadržaja sajtova je sledeći korak. On predstavlja identifikovanje reči i izraza i dodeljivanje ključnih reči koji najbolje opisuju stranicu. Nakon što korisnik ukuca svoju pretragu, pretraživač, po ovim rečima, izlistava stranice iz svoje ogromne baze podataka.

Dešava se da se stranice ne indeksiraju pravilno, tj.da pretraživač ne shvati smisao teksta. Uloga SEO optimizacije je da bolje rangira stranicu i pomogne pretraživaču da je ispravno prepozna.

 

Calculating relevancy (kalkulacija relevantnosti podataka) - Kada korisnik ukuca ključne reči u svoju pretragu, pretraživač poredi te ključne reči sa indeksiranim stranicama u bazi podataka i ređa ih po relevantnosti.

Različiti pretraživači koriste različite algoritme za računanje relevantnosti. Neki pretraživači posmatraju gustinu ključnih reči, linkova, metaoznaka itd., zbog toga se rezultati pretrage na različitim pretraživačima razlikuju iako koristimo iste reči.

S obzirom na to da pretraživači povremeno menjaju algoritme, uloga SEO optimizacije u ovom koraku jeste da prilagođava stranice pretraživačima i menja ih u skladu sa promenama algoritama.

 

Retrieving (vraćanje gotovih rezultata) - Predstavlja poslendju aktivnost pretraživača i to - prikazivanje rezultata pretrage u browser-u.

 

 

INTERESUJE VAS CENA SAJTA??

Popunite što detaljnije upitnik i odgovorićemo Vam u najkraćem mogućem roku.